Pengikut Setiaku, Thanks

Tuesday, May 24, 2011

Ikan Goreng Menara Maybank..!!

     Salam, hye all..Hari ni kenyang perut makan nasi putih + ikan goreng..Sempoi habes tapi sedap sehingga menjilat jari..Kenyang memang kenyang sesangat..Sudah lama tak gi makan ikan goreng di Food Court Menara Maybank..Hari ni pergi jugak..Lepak punye lepak disana, sejam jugak laa...

     Sedap ikan goreng di sini bukan sebab ape, dia goreng panas-panas pastu memang simple..Ikan goreng oowhh ikan goreng..Ko memang sedap sebab peru tengah lapar kan..hehehe..By the way, cerita ikan goreng ni bukan itu yang ingin diutarakan tetapi cuba kita fikir sejenak, bagaimana orang jual ikan goreng tu hanya jual itu sahaja..

     1 - Dalam perniagaan, ilmu untuk berniaga mesti kena ada. Termasuk la meniaga ikan goreng dan nasi ni pun. Macam mana goreng ikan kasi sedap, ikan tak nampak pucat, ikan nampak sedap & macam mana nk tarik hati pelanggan.

     2 - Dalam perniagaan juga mesti kena ada base atau tempat yang kukuh di mana, penjual nasi dengan ikan goreng ni memilih tempat yang strategi. Ditengah-tengah antara bangunan-bangunan tinggi yang sememangnya ramai pekerja yang akan turun makan tengahari untuk makan.

     3 - Dalam perniagaan mesti ada menggunakan bahan masak yang paling elok. Tidaklah nanti pelanggan melihat sahaja.

     4 - Berniaga ni untuk ape?semestinya keuntungan betul. So, target untuk mencapai semua keuntungan mesti diambil kira dengan tepat.

     5 - Benefit setelah berjaya meniaga nasi + ikan goreng ni mesti hebat2. Pelanggan mesti datang lagi, itu target peniaga.

     "SETIAP PENIAGA MESTI MAHU BERJAYA DALAM PERNIAGAAN TETAPI BERAPA RAMAI YANG BERJAYA DALAM PERNIAGAAN?KEJAYAAN MESTI DIKECAPI JIKA MEMPUNYAI ILMU YANG KUKUH DALAM PERNIAGAAN"

     Akademi Taipan sedia memberi ilmu secara percuma untuk setiap orang yang ingin berjaya dalam perniagaan mereka..!

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...