Pengikut Setiaku, Thanks

Friday, June 17, 2011

Kronologi Kejadian Gerhana Bulan..!!

     Assalamu'alaikum semua pengunjung..!!Hari ini keluar didalam news paper bahawa kejadian gerhana bulan berlaku macam-macam spekulasi. Kenapa kita kaitkan kejadian gerhana bulan dengan kuasa lain sedangkan itu hanya kuasa Allah S.W.T..

     Kronologi Gerhana Bulan dituliskan didalam newspaper hari ini bahawa, Gerhana Bulan penuh terakhir ialah pada tahun 2000. Kejadian Gerhana Bulan penuh kali ini menjadikan warnanya merah pekat disebabkan oleh Debu Gunung berapi di Chile. Ada yang menganggap Gerhana Bulan ini adalah kuasa jahat..
Berita Harian 17-06-2011
Harian Metro 17-06-2011
      Bagi saya, apa cerita sekalipun didalam newspaper adalah bagus tetapi saya menganggap segala penceritaan didalam mana-mana newspaper positif supaya/agar tidak ada orang mempercayai newspaper adalah sumber rujukan..Percayalah sumber rujukan utama ialah Al-Quran..

      Bagi sesiapa yang terlepas untuk melihat kejadian Gerhana Bulan kali ini, kejadian ini akan ada lagi pada penghujung tahun ini(Mengikut cerita semasa). Jadi, semoga hari-hari yang mendatang kali ini dapat kita gunakan sebaik-baiknya untuk menambah amal ibadat dan sentiasa kearah kejayaan dunia & akhirat..Sekian Berita semasa terpilih..!

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...